"Bozótharc a padok között" Az iskolai agresszió és csökkentésének lehetséges módozatai

Becz-Rábóczki Orsolya (2017) "Bozótharc a padok között" Az iskolai agresszió és csökkentésének lehetséges módozatai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Becz-Rábóczki Orsolya - Szakdolgozat.pdf] PDF
Becz-Rábóczki Orsolya - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Maga az oktatás és a hozzá kapcsolható viselkedési formák a rendszerváltástól napjainkig számos ponton jelentős átalakuláson mentek keresztül. Tényekkel igazolható, hogy különösen a középiskolai tanulók nagy része minden ok nélkül vagy előítéletek miatt válnak sértetté, kirekesztetté, áldozattá az oktatási intézményekben tapasztalható agresszió valamely formája miatt. A 2000-es évektől elmondhatjuk, hogy a számos központi program, felhívás és támogatás hatására igény mutatkozott a jelenség minél átfogóbb feltárására, a hatásösszefüggések elemzésére, nem csak az oktatást felügyelő minisztériumok, hanem maguk az oktatási intézmények, oktatók részéről is. A már említett feltárások és vizsgálatok valódi hozamának tekinthetjük azokat a tanulmányokat, publikációkat és könyveket, amelyeknek a segítségével napjainkra lehetővé válik a tényfeltáráson alapuló kutatási eredmények összehasonlítása, valamint a fogalmak jelentéstartalmának pontosítása, újra fogalmazása, új elemekkel való bővítése. Jómagam gyakorló tanárként is felismertem, hogy nincs mindenütt és minden esetre alkalmazható megoldást nyújtó általános „recept” az agresszió kezelésében. Minden tanulónak, közösségnek, intézménynek a saját, helyi viszonyaihoz igazított, egyedi útját kell járnia, megtalálnia e tekintetben. A szakirodalomban sokszor kizárólag pszichológiai oldalról közelítik meg ezt a kérdést, kihagyva a pedagógiai és egyéb sajátságos elemeket, melyek véleményem szerint sokszor megmásítják, vagy el is fedhetik az elemzések végkövetkeztetéseit. Münnich István agressziókutató szerint: „A magyarországi társadalmi átalakulás azzal is járt, hogy mostanra se a tanárok, se a diákok, se a szülők nem tudják, hogy mely viselkedési, erkölcsi normákat kellene betartaniuk.” MÜNNICH I. (2008)

Magyar cím

"Bozótharc a padok között" Az iskolai agresszió és csökkentésének lehetséges módozatai

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógiai Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanár - közgazdásztanár (TV)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
NEM RÉSZLETEZETT
Intézményvezető, tanszékvezető, KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agresszió, konfliktuskezelés, bántalmazás, iskolai erőszak, szociálpedagógia
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2017. Máj. 12. 10:17
Utolsó módosítás: 2017. Szep. 09. 10:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet