Projektjavaslat üzleti folyamatokat támogató tárgyieszköz-nyilvántartás bevezetésére egy vállalati példán keresztül

Farkas Zsanett (2017) Projektjavaslat üzleti folyamatokat támogató tárgyieszköz-nyilvántartás bevezetésére egy vállalati példán keresztül. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Szakdolgozat végleges3.pdf] PDF
Szakdolgozat végleges3.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (1MB)
[thumbnail of HivatalosBejegyzes.pdf] PDF
HivatalosBejegyzes.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only

Download (125kB)

Abstract

Szakdolgozatomban a Special Effects International Zrt. tárgyieszköz-nyilvántartó rendszerének kiválasztásával és bevezetési javaslatának kidolgozásával foglalkoztam. A vállalat vezetőségében felmerült az igény egy olyan tárgyi eszközök nyilvántartását szolgáló rendszer kialakítása iránt, mely azontúl, hogy megfelel a jogszabályi követelményeknek és lehetővé teszi a beszámolókhoz szükséges nyilvántartások vezetését, támogatást nyújt az üzleti folyamatokhoz, kielégíti a vezetőség információs igényeit, valamint lehetőséget biztosít az eszközök alapadatainak, és egyéb kiegészítő információinak rögzítésére. Dolgozatom során két kérdésre keresem a választ.  Melyik az a tárgyi eszközök nyilvántartására szolgáló rendszer, amely teljes mértékben megfelel a vezetőség által támasztott elvárásoknak?  Hogyan lehet a kiválasztott nyilvántartó rendszert a legcélszerűbben, a leghatékonyabban bevezetni? Szakdolgozatom első részében a projektmenedzsmentre és a tárgyi eszközökre vonatkozó legfontosabb ismereteket összegeztem, majd bemutattam a cég történetét és tevékenységi körét. Ezt követi szakdolgozatom fő része, a tárgyieszköz-nyilvántartás bevezetésére vonatkozó projektjavaslat részletes kidolgozása és bemutatása. A projekt előkészítése során nagy hangsúlyt fektettem a vállalat jelenlegi nyilvántartásainak vizsgálatára, az ezekkel kapcsolatos problémák feltárására, valamint a vezetőség kialakítandó rendszerrel kapcsolatos elvárásainak ismertetésére. A megfelelő nyilvántartó rendszer kiválasztásakor több opciót is számításba vettem. A jelenlegi nyilvántartások továbbfejleszthetőségének, valamint egy új rendszer bevezetésének lehetőségeit egyaránt megvizsgáltam. A tapasztaltak, és a vezetői igények figyelembevételével arra a következtetésre jutottam, hogy a rEVOLUTION Iroda ++ tárgyi eszköz modulja az a rendszer, amely a legalkalmasabb a vállalat tárgyi eszközeinek nyilvántartására. Ezen információk alapján szakdolgozatom további részében ennek a rendszernek a bevezetési projektjavaslatával foglalkoztam. A nyilvántartó rendszer kiválasztását követően kialakítottam annak leghatékonyabb bevezetési folyamatát. Lényege, hogy a jelenleg rendelkezésre álló nyilvántartások adatai, és a vezetőség által meghatározott egyéb kiegészítő információk alapján létrehozzuk azt az adatbázist, amely az eszközök minden szükséges adatát tartalmazza a tárgyi eszköz modulban való rögzítéshez. Dolgozatomban emellett javaslatot tettem a projektet megvalósító szervezet felépítésére, a projekt költségtervének kialakítására, valamint a kivitelezéshez szükséges erőforrások meghatározására. Mindent összevetve úgy gondolom, hogy az Iroda ++ tárgyi eszköz modulja teljes mértékben kielégíti a vezetőség igényeit, kiválóan alkalmas a tárgyi eszközök nyilvántartására, és a javasolt folyamatot követve sikeresen bevezethető.

Institution

Budapest Business School

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Világgazdaság és Nemzetközi Kereskedelem Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Tárgyi eszközök, Nyilvántartási rendszer, Számítógépes nyilvántartás
Depositing User: Hegedűsné Orbán Éva
Date Deposited: 2017. May. 08. 09:55
Last Modified: 2017. Sep. 04. 08:46

Actions (login required)

View Item View Item