Farkas Zsanett (2017) Projektjavaslat üzleti folyamatokat támogató tárgyieszköz-nyilvántartás bevezetésére egy vállalati példán keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat végleges3.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (1MB) |
|
PDF
HivatalosBejegyzes.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (125kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a Special Effects International Zrt. tárgyieszköz-nyilvántartó rendszerének kiválasztásával és bevezetési javaslatának kidolgozásával foglalkoztam. A vállalat vezetőségében felmerült az igény egy olyan tárgyi eszközök nyilvántartását szolgáló rendszer kialakítása iránt, mely azontúl, hogy megfelel a jogszabályi követelményeknek és lehetővé teszi a beszámolókhoz szükséges nyilvántartások vezetését, támogatást nyújt az üzleti folyamatokhoz, kielégíti a vezetőség információs igényeit, valamint lehetőséget biztosít az eszközök alapadatainak, és egyéb kiegészítő információinak rögzítésére. Dolgozatom során két kérdésre keresem a választ. Melyik az a tárgyi eszközök nyilvántartására szolgáló rendszer, amely teljes mértékben megfelel a vezetőség által támasztott elvárásoknak? Hogyan lehet a kiválasztott nyilvántartó rendszert a legcélszerűbben, a leghatékonyabban bevezetni? Szakdolgozatom első részében a projektmenedzsmentre és a tárgyi eszközökre vonatkozó legfontosabb ismereteket összegeztem, majd bemutattam a cég történetét és tevékenységi körét. Ezt követi szakdolgozatom fő része, a tárgyieszköz-nyilvántartás bevezetésére vonatkozó projektjavaslat részletes kidolgozása és bemutatása. A projekt előkészítése során nagy hangsúlyt fektettem a vállalat jelenlegi nyilvántartásainak vizsgálatára, az ezekkel kapcsolatos problémák feltárására, valamint a vezetőség kialakítandó rendszerrel kapcsolatos elvárásainak ismertetésére. A megfelelő nyilvántartó rendszer kiválasztásakor több opciót is számításba vettem. A jelenlegi nyilvántartások továbbfejleszthetőségének, valamint egy új rendszer bevezetésének lehetőségeit egyaránt megvizsgáltam. A tapasztaltak, és a vezetői igények figyelembevételével arra a következtetésre jutottam, hogy a rEVOLUTION Iroda ++ tárgyi eszköz modulja az a rendszer, amely a legalkalmasabb a vállalat tárgyi eszközeinek nyilvántartására. Ezen információk alapján szakdolgozatom további részében ennek a rendszernek a bevezetési projektjavaslatával foglalkoztam. A nyilvántartó rendszer kiválasztását követően kialakítottam annak leghatékonyabb bevezetési folyamatát. Lényege, hogy a jelenleg rendelkezésre álló nyilvántartások adatai, és a vezetőség által meghatározott egyéb kiegészítő információk alapján létrehozzuk azt az adatbázist, amely az eszközök minden szükséges adatát tartalmazza a tárgyi eszköz modulban való rögzítéshez. Dolgozatomban emellett javaslatot tettem a projektet megvalósító szervezet felépítésére, a projekt költségtervének kialakítására, valamint a kivitelezéshez szükséges erőforrások meghatározására. Mindent összevetve úgy gondolom, hogy az Iroda ++ tárgyi eszköz modulja teljes mértékben kielégíti a vezetőség igényeit, kiválóan alkalmas a tárgyi eszközök nyilvántartására, és a javasolt folyamatot követve sikeresen bevezethető.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Világgazdaság és Nemzetközi Kereskedelem Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Tárgyi eszközök, Nyilvántartási rendszer, Számítógépes nyilvántartás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Máj. 08. 09:55 |
Utolsó módosítás: | 2017. Szep. 04. 08:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |