Brexit: Analyzing the Leave and Remain campaigns

Birgermajer Andrea (2017) Brexit: Analyzing the Leave and Remain campaigns. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Birgermajer Andrea_pwmssb_NT_MA Thesis_2017_english.pdf] PDF
Birgermajer Andrea_pwmssb_NT_MA Thesis_2017_english.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a két hivatalos kampány  Britain Stronger in Europe és Leave Vote Take Control  elemzésével foglalkozik, melyek azzal a céllal voltak megalapítva, hogy befolyásolják az emberek szavazatait a Brexit Népszavazáson, melyre 2016. Június 23.-án került sor. A szakdolgozat elemezi a két legfőbb tényezőt, amik hozzájárultak a Remain kampány bukásához. Ez a kettő tényező magába foglalja az újratárgyalási egyezményt és a Leave kampányt. Azért esett erre a két tényezőre a választás, mert a következő hipotézissel íródott a dolgozat: annak köszönhetően bukott el a Remain kampány és került sor a kilépésre, hogy az újratárgyalási egyezmény nem bizonyult elég meggyőzőnek  a volt miniszterelnök, David Cameron nem tudott eleget ajánlani az angol lakosságnak, valamit annak köszönhetően, hogy a Leave kampány effektív stratégiával, sikeresen kampányolt. Az újratárgyalási egyezmény elemzése után az a következtetés került levonásra, hogy, az egyezmény nem volt elég meggyőző, és az ország lakossága nem érezte elegendőnek azt, amit Cameron az egyezmény keretein belül ajánlott fel nekik. Az elégedetlenség főbb okai között említhető, hogy semmilyen biztosíték nem volt arra, hogy az egyezmény keretein belül megállapodott változások és ígéretek bármelyike is beteljesüljön. Legtöbbjük inkább csak hipotetikusnak tűnt, ugyanis például a bevándorlással vagy az emberek szabad mozgásával kapcsolatos változtatások legtöbbjének bevezetése további tárgyalásokat igényelne, valamit a többi tagállam vissza is léphettek volna a megállapodástól. Továbbá, az a tény, hogy Cameron az újratárgyalás eredményeit olyan módon prezentálta, mintha azok azonnal jogilag kötelező érvényűek lennének, sokakban azt az érzést kelthette, hogy Cameron félrevezette a lakosságot. Miután a Leave kampány felépítésének és stratégiájának elemzésére is sor került, nyilvánvalóvá vált, hogy a kampány jól, és effektíven volt felépítve. Amellett, hogy beleéléssel és odaadással kampányoltak, az érveik egyszerűen voltak megfogalmazva érintve a legfontosabb  bevándorlás, szuverenitás, gazdaság  témákat. Ennek köszönhetően, sikerült meggyőzniük azokat a szavazókat akik még nem döntöttek, és az utolsó pillanatban átvették a vezetést. A Brexit megközelítése pénzügyi szemszögből a legfontosabb stratégiáik egyikének bizonyult. Azzal, hogy nyilvánosan reklámozták a milliós nagyságrendű összeget, amit az Egyesült Királyság megspórolhatna az EU-ból való kilépéssel és az angol egészségügyi ellátásra fordíthatna, nagyon sok szavazót meggyőztek, ugyanis egy pénzsegély, ami közvetlenül a lakosságot segíteni ha az Egyesült Királyság elhagyná az EU-t sokkal meggyőzőbbnek tűnt, mint lehetséges jövőbeli változások ígérete a bevándorlási politikában, vagy az Egyesült Királyság kormányának kompetenciáiban, melyeket az újratárgyalási egyezmény és Cameron ígért.

Magyar cím

Brexit: A Leave és Remain kampányok elemzése

Angol cím

Brexit: Analyzing the Leave and Remain campaigns

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi és Európa-tanulmányok Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Tanulmányok

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BREXIT, Nagy-Britannia, Kampány, Népszavazás, Európai Unió
Felhasználói azonosító szám (ID): Hegedűsné Orbán Éva
Rekord készítés dátuma: 2017. Ápr. 27. 09:16
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 07. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet